Charlotte Dunhoff berättar
-så bokar du en digital förläsning!
Vi pratade med Profile Agencys grundare och VD - Charlotte Dunhoff, om hur företag ska gå tillväga för att anordna digitala föreläsnignar via Profile Agency.
Hur fungerar det när man bokar en digital föreläsning?
Innan covid-19 bröt ut hade vi på Profile Agency aldrig arrangerat en digital föreläsning. Idag, 20 maj har vi genomfört över 20 stycken digitala event. Att boka en digital föreläsning funkar ungefär på samma sätt som att boka en föreläsare till ett event. Vi hjälper till att matcha rätt föreläsare till ert event - då ser vi till vad ni vill få ut av föreläsningen och er intention med att boka en föreläsare. När vi landat i vilken föreläsare ni önskar boka koordinerar vi allt de praktiska, vår vision är att göra det enkelt att boka föreläsare och magiker. Evenemanget läggs upp på en plattform där vi skräddarsyr layout med er logotyp och en beskrivning om ert företag - sedan publiceras föreläsningen där.
Hur många kan vara med?
Hur många som helst. Det är faktiskt en av fördelarna med att köra digitalt - det finns plats för alla och åhörarna kan sitta var som helst och titta. Den plattformen som vi använder oss av erbjuder också en chatt-funktion där frågor kan ställas till föreläsarna, på så sätt blir det lika interaktivt som en "vanlig" föreläsning.
Vad är viktigt att tänka på vid digitala föreläsningar?
Kvalité! Ljud och bild måste vara 100 % tycker vi. Jag tror också att man som föreläsare verkligen ska känna sig bekväm med att föreläsa för en kamera istället för en publik. Det är faktiskt en ganska stor skillnad där. Profile Agency hjälper er att boka digitala föreläsningar och säkerställer alla dessa parametrar för att ert event ska bli så bra som möjligt.
Finns det någon fördel med digitala föreläsningar? ( i jämförelse med fysiska föreläsningar)
Precis som i ovanstående svar tänker vi att antalet åhörare är en fördel, då "molnet" blir konferensrummet. En annan positiv aspekt med digitala föreläsningar (kopplat till den situation vi befinner oss i nu) är att företagen som fortsätter att kommunicera och inspirera (kunder och medarbetare) fortsätter arbeta på sin företagskultur och marknadsföra sig.