Chat with us, powered by LiveChat

Fem tips för att arrangera ett lyckat event

Vi på Profile Agency bokar ofta föreläsare och underhållning till olika event. Och ibland gör vi även våra egna event. Vi har många gånger funderat mycket på vad det är som är avgörande för att ett event ska bli outstanding och vad man bör tänka på – då det är många trådar som ska hållas ihop…

Så, vi frågade A house event manager Sigfrid Billgren om sina bästa eventtips. Häng med!

5 tips för att arrangera ett lyckat event

1. Rätt location
– Boka en lokal som avspeglar eventets syfte eller något som bryter helt. Man vill inte hamna någonstans mitt emellan, ens budskap måste vara solklart.

2. Snåla inte på belysningen
– Rätt belysning kan dölja det mesta eller framhäva det lilla. 

3. Stick ut
– Man vill inte se ut som alla andra, finn något som gör dig unik!

4. Noggrann planering
– Se till att det inte bara känns bra utåt mot kund, det ska även gå smidigt bakom kulisserna. 

5. Överarbeta inte varje detalj
– Ibland kan man fastna i varje liten detalj för att hålla den röda tråden. Här tycker jag många fastnar och överarbetar, det är lätt att genomskåda detta och då får det en bakåtvänd effekt.

Om A house:
A house är ett kreativt kontorshus i Stockholm med cirka 800 medlemmar. Här jobbar solopreneurs och större företag sida vid sida, med kreativ utveckling inom mode, mat eller media. A house anordnar även seminarier, event och andra möten. Läs mer om A house: här

Följ A house på sociala medier:
Facebook
Linkedin
Instagram